واکنش دمشق به کشتار یک خانواده سوری توسط رژیم اشغالگر قدس-راهبرد معاصر

واکنش دمشق به کشتار یک خانواده سوری توسط رژیم اشغالگر قدس

دولت سوریه کشتار جدید رژیم اشغالگر علیه یک خانواده سوری در جنوب لبنان را که دست کم به شهادت ۱۰ شهروند سوری و لبنانی منجر شده است، محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه سوریه امروز شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به بمباران منزل یک خانواده سوری در جنوب لبنان اعلام کرد این جنایت نقض آشکار قوانین بین‌المللی جنایت توصیف شده علیه حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: در ادامه جنایات نسل کشی و ویرانی اسرائیل در جنوب لبنان از آغاز تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه و بقیه اراضی اشغالی فلسطین، رژیم نژادپرست مرتکب جنایت علیه یک خانواده سوری شد.

به گزارش سانا (خبرگزاری رسمی سوریه) وزارت امور خارجه درباره جزئیات این جنایت اظهار داشت: هواپیما‌های رژیم اشغالگر عمداً ساختمان محل زندگی این خانواده را بمباران کردند که منجر به شهادت حداقل ۱۰ سوری و لبنانی و مجروحان دیگر شد.

در این بیانیه آمده است:

«مشخص شده است که تروریسم این صهیونیست‌ها حد و مرزی ندارد و اقدامات جنایتکارانه آنها ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی و جنایاتی را که از زمان تأسیس تاکنون مرتکب شده است، افشا کرده است.

سوریه همانطور که قبلا قتل عام صهیونیست‌ها در نوار غزه را محکوم کرد این کشتار جدید صهیونیست‌ها را قویا محکوم و تأکید می‌کند که این جنایت صبح امروز رژیم صهیونیستی نقض آشکار کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی است.»

در پایان، سوریه بر همبستگی قاطع خود با لبنان، همدردی خود با خانواده‌های قربانیان و همچنین ایستادگی خود در کنار مردم لبنان در برابر تجاوزات مستمری که در معرض آن قرار دارند، تأکید کرد./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده